VAKSINASJON

Helsekontroll

Helsekontroll utføres årlig i forbindelse med vaksinasjon, kloklipp eller ID-merking. Dyret blir da undersøkt med hensyn til hold/vekt, øre og øyne, tenner/munnhule, hud og hårlag, hjerte og lungefunksjon, kropp og bein, poter og klør. Vi kan da gripe fatt i eventuelle risikofaktorer som for eksempel overvekt, tannstein eller hjertesvikt på et tidlig tidspunkt, og dermed raskere komme i gang med behandling og forebygging av de ulike tilstandene.

Vaksinasjon hund

Ved vaksinering får hunden beskyttelse mot smittsomme virussykdommer som enten er dødelige eller svært plagsomme (kennelhoste). Vi anbefaler at du bestiller time for vaksinasjon, slik at det blir tid til helsekontroll og litt prat/rådgiving. Senere får du påminnelse om revaksinasjon automatisk pr SMS.

Det er for øvrig krav om årlig vaksinering for hunder som skal på kennel eller utstilling.

Vaksinasjon katt

Vaksinasjon av katten er minst like aktuelt som for hunden ettersom villkattene ofte smitter huskattene med ulike virus. Disse kan i sin tur medføre tilstander som blant annet gir feber, redusert matlyst, hoste, oppkast og diaré, i verste fall blodforgiftning og død.
Det er krav om årlig revaksinasjon av katten din dersom du skal plassere den på kattepensjonat i ferien, eller delta på utstilling. I tillegg til selve vaksinasjonen får du inkludert helsekontroll med rådgiving om foring og stell, samt gratis SMS-varsling om senere revaksinasjon

Valp og kattunge

Har du valp eller kattunge? Da har vi et spesialtilbud for deg som trenger grunnvaksine, resept på ormekur, evt. ID merking o.l - Se under "Valpepakke" og "Kattungepakke" i margen til venstre. Disse pakkene gir 20% rabatt på honoraret, samt gratis prøvepakke på kvalitetsfôret vårt Specific.

Ta kontakt for timeavtale.